2022-01-26 16:34:13 MEHANIČKI PRIJENOSNICI U MODELIMA BRODOVA I UPOTREBA NAUTIČKIH KARTI
# MLADI POMORCI # KMT OŠ kralja Zvonimira # etwinning Nastavljamo sa uzbudljivim pomorsko - brodomodelarskim avanturama u okviru etwinning projekta kojeg ove nastavne godine provodimo u našoj školi. U protekla dva tjedna, mladi brodomodelari našeg KMT - a OŠ kralja Zvonimira, izradili su model broda sa tarnim prijenosom i lančanim prijenosom, te se upoznali sa čitanjem nekih osnovnim elemenata sa nautičkih karata. Nastavak pročitajte pod opširnije i pogledajte našu fotogaleriju.
Na zanimljiv i poučan način povezali smo naučeno o mehaničkim prijenosnicima sa praktičnim primjerima koji iziskuju u konačnici plovidbu i pogon naših modela brodova. Ukoliko pogledamo pogonske konstrukcije možemo uočiti da smo koristili redukcijske tipove prijenosnika kod kojih je pogonski član manjeg promjera od gonjenog. Time se ostvaruje kvalitetnije kretanje modela brodova.
Iz nautičkih karata učenici su naučili prepoznavati i čitati oznake dubine mora na pojedinim dijelovima Jadranskog mora, čitati oznake vezane za svjetionike, oznake dopuštenog sidrenja itd. A također, naučili smo da jedna nautička milja iznosi 1852 metra. Također smo izradili modele brodova koje pokreću zupčani prijenosnici. Razmotrili smo djelovanje zupčanih prijenosnika na okretanje osovine koja pokreće naš model broda te usporedili reduktorske i multiplikatorske izvedbe istih. Na ovakav smo način teorijske segmente naučene o mehaničkim prijenosnicima demonstrirali pokusnim načinom uvrštenja istih u konstrukciju onoga čime se ponajviše bavimo u okviru ovog projekta - broda. Naši mladi mornari (učenici sudionici projekta) naučili su nešto novo vezano za upotrebu nautičkih karti. U suradnji sa učiteljicom iz geografije, Lucijom Pleštinom, usporedili smo značajke vezane za standardne geografske karte i nautičke karte koje pomorci koriste prilikom plovidbe morima i oceanima, pronašli smo sličnosti i razlike istih. Sa nautičkih karti smo očitavali razne oznake na kartama. Zatim smo se pozabavili geografskom dužinom i širinom (meridijanima i paralelama) te naveli osnovnu važnost istih u orijentaciji. Uskoro idemo i sa novitetima vezanima za plovidbu. Nastavljamo dalje ploviti uzbudljivim brodomodelarskim i pomorskim aktivnostima sa željom za implementacijom novih vlastitih ideja u ovaj projekt. Također, puno se zahvaljujemo i učiteljici geografije koja se priključila našem projektu.
Predsjednik KMT - a OŠ kralja Zvonimira, učitelj tehničke kulture: Ante Milić |
Osnovna škola Kralja Zvonimira Solin |