2024-03-18 17:29:13

Matematički ožujak

U našoj je školi održan kviz Tko želi biti milijunaš? povodom 10. Matematičkog ožujka.
Ožujak je prepun matematičkih proslava:
● 6. ožujka 2024. Svjetski dan matematike
● 14. ožujka 2024. Svjetski dan broja i Međunarodni dan matematike
● 11. ožujka – 17. ožujka 2024. Svjetski tjedan mozga
● 18. ožujka – 24. ožujka 2024. Svjetski dan novca
S posebnim naglaskom na Svjetski dan broja π i Svjetski dan matematike kviz Tko želi biti milijunaš? održan je 14.ožujka 2024. u učionici broj 11 (učionica Likovne kulture) s početkom u 12:30 sati pod mentorstvom nastavnica Nevene Mustapić Jogun i Marine Repušić.

 


Cilj kviza Tko želi biti milijunaš? s pitanjima vezanim za broj π bio je educirati učenike o konceptu broja π, potaknuti njihovu znatiželju i interes za matematiku te razviti njihove vještine kritičkog razmišljanja i rješavanja problema.


Broj π se u kurikulumu Matematike javlja tek u sedmom razredu. Kako bi mogli sudjelovati svi učenici predmetne nastave, na izbornoj su nastavi iz Informatike osmaši sastavili skriptu za učenje koristeći se e-uslugama u području
odgoja i obrazovanja.
Zbog velikog broja prijavljenih učenika, njih 73, održan je “najbrži prst”, odnosno selekcija natjecatelja i publike.
“Najbrži prst” održan je u obliku kratkog Kahoot kviza s pitanjima iz prethodno navedene skripte. Krakom selekcijom odabrani su natjecatelji i publika koja se sastojala od 20 učenika (5 učenika iz svake paralele).


Kviz “Tko želi biti milijunaš” izrađen je u formatu istoimenog kviza alatom PowerPoint popraćen sa svim animacijama, zvukovima i funkcijama potrebnim za potpuni dojam. Koristeći dodatni alat Slido omogućeno je i glasovanje publike čiji su rezultati prikazani uživo.


Učenici su igrali pojedinačno. Svaki se natjecatelj suočio s nizom pitanja, s višestrukim odabirom odgovora vezanih za broj π. Za svaki točan odgovor, osvojio je određeni broj virtualnog novca. Učenici su mogli koristiti i tzv. jokere: “pola-pola“, „joker zovi“ i „pitaj publiku“ ako nisu bili sigurni u odgovor.
Pitanja su postavljena na različitim razinama težine, prilagođenima razini znanja i sposobnostima natjecatelja. Primjeri pitanja uključivali su aproksimaciju broja π, primjenu broja π u matematici, povijesne činjenice o broju π i slično.


Svaki je učenik na kraju dobio i potvrdu o sudjelovanju kao i karticu s dodatnim bodovima na sljedećem ispitu znanja ovisno o postignuću na kvizu.

Što je broj π​ ?


Broj je matematička konstanta koja se definira kao omjer opsega i promjera kruga.
π ≈ 3.1415926535897932384626433832795028841971693993751058209...


Simbol broja pi tj. π šesnaesto je slovo grčkog alfabeta. Dolazi od početnog slova grčkih riječi περιφερεια – krug i περιμετρος – opseg. Pojavljuje se u mnogim matematičkim formulama i najčešće se koristi kao decimalan broj
zaokružen na dvije decimale tj. π ≈ 3.14.
Dan broja π diljem svijeta obilježava se na različite načine: natjecanjem u nabrajanju znamenaka broja π, prezentacijama i zanimljivostima o broju π, jedu se πzze i πte, pišu se stihovi čiji broj slova u riječima odgovara znamenkama broja π itd.


Kako smo Dan broja π obilježili u našoj školi? Tko je bio voditelj kviza? Tko su bili natjecatelji, a tko publika i joker „zovi“? Jesu li učenici zadovoljni s provedenim kvizom? Odgovore na sva pitanja potražite u videu u nastavku.

VIDEO: https://drive.google.com/file/d/18KEYD4zUY10kY8B_TvUcQsKjVx4Fnz1d/view?usp=sharing

 

Nevena Mustapić Jogun i Marina Repušić, prof.matematike i informatike

 

 


Osnovna škola Kralja Zvonimira Solin