Učenici 3.c razreda dobili su još jedan važan zadatak – naglas pročitati roman “Gaj u gabuli” estonskog književnika Anttija Saara.
Živahni i nestrpljivi za slušanje, učiteljica je imala novu ideju – učenike ćemo podijeliti u grupe. I tako je stvoreno pet grupa od po četiri učenika, prema naslovima pet priča iz knjige. Na samom početku upoznali smo autora knjige. Tada smo se dogovorili da ćemo na kraju saznati cijeli sadržaj! A kako?
Jedna grupa učenika na udobnim torbama, u kutku za čitanje u garderobi, a neki pod kišobranom na kojem su bile ispisane manje poznate riječi koje su htjeli zapamtiti, čitaju svoje poglavlje – svaki učenik po jednu stranicu i tako u krug! Sutradan je ista grupa izradila tiskani medij – plakat. I tako dalje, grupa po grupa – svaka je odgovorna za svoje izražajno čitanje, grupa je odgovorna za svoje poglavlje i vizualni prikaz onoga što čita. Trebalo nam je šest školskih sati; naporno smo radili, ali bilo je vrlo korisno i zabavno! S učenicima koji u tom trenutku nisu pripremali projekt učiteljica je vježbala prepričavanje lektire. Djeca su s velikim zadovoljstvom pristupila zadatku. Na kraju je svaka grupa tekstom i crtežom na plakatu prezentirala sadržaj svoje priče. Učenici su samostalno odlučili kako će izraditi plakat uz malu pomoć i vodstvo nastavnika. U prezentacijama pred cijelim razredom mogli smo otkriti najzanimljivije događaje u knjizi, kakav je dječak Gaj, nabrojali smo njegove osobine, naveli ostale likove u knjizi i zaključili pouku djela. Naučili smo biti odgovorni jedni za druge. Rad u grupi izoštrio je našu toleranciju prema različitostima i osjećali smo se ponosno na obavljeni zadatak.











Edita Kolombo, učiteljica 3.c